LED Knowledge Episode 5: Glossary Of Lighting Terms

Scuprite u glossariu, chì furnisce definizioni accessibili per i termini più cumunimenti usati inilluminazione, architettura è design.I termini, l'acronimi è a nomenclatura sò descritti in una manera chì hè capitu da a maiò parte di i diseggiani di l'illuminazione.

Glossary of Lighting Terms 1

Per piacè nutate chì queste definizioni ponu esse subjective è serve solu di guida.

 

A

Illuminazione d'accentu: Tipu di luce aduprata per attirà l'attenzione o enfatizà un oggettu o edifiziu particulari.

Cuntrolli adattivi: Dispositivi cum'è sensori di muvimentu, dimmer è timer utilizati cù l'illuminazione esterna per cambià l'intensità di a luce o a durata.

Luce ambientale: U livellu generale di illuminazione in un spaziu.

Angstrom: A lunghezza d'onda di una unità astronomica, 10-10 metri o 0,1 nanometru.

Glossary of Lighting Terms 3

 

B

Baffle: Elementu trasluzente o opacu usatu per ammuccià una fonte di luce da a vista.

Ballast: Dispositivu utilizatu per avvià è funziunà una lampada fornendu a tensione, a corrente è / o a forma d'onda necessaria.

U fasciu sparghje: Angulu trà duie direzzione in u pianu induve l'intensità hè uguali à un certu percentinu di intensità massima, di solitu 10%.

Luminosità: L'intensità di a sensazione causata da a superficia visuale chì emettenu luce.

Lampadina o lampadina: A fonte di luce.L'assemblea sana deve esse distinta (vede luminaria).U bulbe è l'abitazione sò spessu chjamati lampa.

 Glossary of Lighting Terms 4

 

C

Candela: Unità di intensità.Candela : Unità di intensità luminosa.Autrefois connu sous le nom de candela.

Curva di distribuzione di candele(chjamatu ancu una trama di distribuzione candlepower): Questu hè un graficu di e variazioni in a luminanza di una lumera o luminaria.

Candlepower: L'intensità luminosa espressa in Candelas.

CIE: Commission Internationale de l'Eclairage.A Cummissione Internaziunale di Luce.A maiò parte di i normi di illuminazione sò stabiliti da a Cummissione Internaziunale di Luce.

Coefficient d'Utilizazione - CU: U rapportu di u flussu luminosu (lumens), ricivutu da una luminaria nantu à u "planu di travagliu" [a zona in quale a luce hè necessariu], à i lumens chì u luminariu emette.

Rendu di culore: L'effettu di una fonte di luce nantu à l'apparizione di i culori di l'uggetti paragunatu à a so apparenza quandu esposti à a luce di u ghjornu normale.

Indice de rendu des couleurs CRI: Una misura di quantu precisa una fonte di luce chì hà un certu CCT rende i culori in paragunà cù una fonte di riferimentu cù u stessu CCT.Un CRI di altu valore furnisce una migliore illuminazione à i stessi livelli di illuminazione o ancu più bassi.Ùn avete micca mischjà lampade chì anu CCT o CRI diffirenti.Quandu compra lampade, specificate sia CCT è CRI.

Coni è bastone: Gruppi di cellule sensibili à a luce truvati in a retina di l'ochji di l'animali.I cuni sò dominanti quandu a luminanza hè alta è furnisce a percepzione di u culore.I bastoni sò dominanti à bassi livelli di luminanza, ma ùn furnisce micca una percepzione significativa di u culore.

Cuscenza: L'abilità di un signalu o missaghju per esce da u so fondu in una manera chì pò esse facilmente nutatu da l'ochju.

Température de couleur corrélée (CCT): Una misura di u calore o di a freschezza di a luce in gradi Kelvin (degK).Lampi chì anu un CCT menu di 3.200 gradi Kelvin sò cunsiderati caldi.I lampi cù CCT più grande di 4,00 degK appariscenu blu-biancu.

Legge Cosine: L'illuminazione nantu à una superficia cambia cum'è l'angolo cosenu di a luce incidente.Pudete cumminà a lege inversa di u quadratu è u cosenu.

Angulu di cut-off: L'angolo di cut-off di una luminaria hè l'angolo misuratu da u so nadir.Straight down, trà l'assi verticale di a luminaria è a prima linea in quale a lampadina o lampa ùn hè micca visibile.

Cut-off Fiction: L'IES definisce un attellu di cutoff cum'è "Intensità sopra 90deg horizontally, micca più di 2.5% lumens di lampadina è micca più di 10% lumens lamp sopra 80deg".

Glossary of Lighting Terms 5

  

D

Adattamentu scuru: Un prucessu chì l'ochju s'adatta à luminanze menu di 0,03 candela (0,01 footlambert) per metru quadru.

Diffusore: Un ughjettu usatu per sparghje a luce da una fonte di illuminazione.

Dimmer: Dimmers riduce i requisiti di ingressu di putenza di luci fluorescenti è incandescenti.I luci fluorescenti necessitanu ballasts dimming speciali.I lampadini incandescenti perdenu efficienza quandu sò dimmed.

Disabilità Glare: Glare chì riduce a visibilità è u rendiment.Pò esse accumpagnatu da discomfort.

Disconfort glare: Glare chì provoca disagi ma ùn ne riduce necessariamente u rendiment visuale.

 

E

Efficacia: A capacità di un sistema di illuminazione per ottene i risultati desiderati.Misuratu in lumens / watt (lm / W), questu hè u rapportu trà a pruduzzione di luce è u cunsumu di energia.

Efficienza: Misura di l'output o l'efficacità di un sistema in paragunà à u so input.

Spettru elettromagneticu (EM): Una distribuzione di l'energia emessa da una fonte radiante in ordine di frequenza o lunghezza d'onda.Include raggi gamma, raggi X, lunghezze d'onda ultraviolette, visibili, infrarossi e radio.

Energia (potenza radiante): l'unità hè joule o erg.

 

F

Illuminazione di facciata: L'illuminazione di un edifiziu esterno.

Fixture: L'assemblea chì mantene a lampada in un sistema di illuminazione.L'attrezzatura include tutti i cumpunenti chì cuntrollanu a pruduzzione di luce, cumpresi u riflettore, u rifrattore, u ballast, l'alloghju è e parti di l'attache.

Lumens di l'attrezzatura: L'output luminoso di una lampada dopu chì hè stata trattata da l'ottica.

Fixture Watts: A putenza tutale utilizata da un luminariu.Questu include u cunsumu di energia da i lampi è ballasts.

Floodlight: Un luminariu chì hè pensatu per "inundare", o inundazione, una zona definita cù illuminazione.

Flussu (flussu radiante): L'unità hè watt o erg/sec.

Footcandle: Illuminance nantu à una superficia prodotta da una fonte puntuale emessa uniformemente à una candela.

Footlambert (lampada): Luminanza media di una superficia emittente o riflettente à a tarifa di 1 lumen per metru quadru.

Dispositivo à taglio completo: Sicondu l'IES, questu hè un attellu chì hà un massimu di 10% lumens di lampada sopra 80 gradi.

Apparecchiatura piena di scudo: Un attellu chì ùn permette à alcuna emissione di passà per ellu sopra à u pianu horizontale.

 Glossary of Lighting Terms 6

 

G

Glare: Una luce accecante è intensa chì riduce a visibilità.Luce chì hè più luminosa in u campu di vista cà a luminosità adattata di l'ochju.

Glossary of Lighting Terms 7 

 

H

Lampada HID: A luce emessa (energia) in una lampa di scarica hè prodotta quandu un currente elettricu passa per un gasu.Mercury, alogenuri metallici è lampade di sodiu d'alta pressione sò esempi di scaricamentu d'alta intensità (HID).L'altri lampi di scarica includenu fluorescenti è LPS.Alcune di queste lampade sò rivestiti internamente per cunvertisce una certa energia ultravioletta da a scarica di gas in output visuale.

Lampada HPS (sodiu à alta pressione).: Una lampa HID chì pruduce a radiazione da u vapore di sodiu sottu pressioni parziali elevati.(100 Torr) HPS hè basicamente una "fonte puntuale".

Scudu di a casa: Un materiale chì hè opacu è appiicatu à un attellu di luce per impedisce chì a luce brilla nantu à una casa o una altra struttura.

Glossary of Lighting Terms 8

 

I

L'illuminazione: A densità di u flussu luminoso incidente nantu à una superficia.L'unità hè u footcandle (o lux).

IES/IESNA (Illuminating Engineering Society of North America): Una urganizazione prufessiunale di ingegneri di illuminazione da i pruduttori è altri prufessiunali implicati in l'illuminazione.

Lampe à incandescence: L'illuminazione hè prodotta quandu un filamentu hè riscaldatu da una corrente elettrica à un calore altu.

Radiazione infrarossa: Un tipu di radiazione elettromagnetica chì hà lunghezze d'onda più longu cà a luce visibile.Si estende da u bordu rossu di a gamma visibile à 700 nanometri finu à 1 mm.

Intensità: A quantità o gradu di energia o luce.

International Dark-Sky Association, Inc.: Stu gruppu senza prufittu hà da scopu di sensibilizà l'impurtanza di i celi scuri è a necessità di l'illuminazione esterna di alta qualità.

Legge di u quadru inversu: L'intensità di a luce in un puntu datu hè direttamente proporzionale à a so distanza da a fonte puntuale, d.E = I/d2

Glossary of Lighting Terms 9 

 

J

 

K

Kilowatt-ora (kWh): Kilowatts sò 1000 watts di putenza chì agisce per una ora.

 

L

Lampa Vita: Speranza di vita media per un tipu particulare di lampada.A lampa media durà più di a mità di i lampi.

LED: Diode emettitore di luce

Inquinamentu luminoso: qualsiasi effetti avversi di a luce artificiale.

Qualità di luce: Questa hè una misurazione di u cunfortu è a percepzione chì una persona hà basatu nantu à l'illuminazione.

Spill Light: Sversamenti indesiderati o perdite di luce in i zoni adiacenti, chì ponu causà danni à i receptori sensitivi cum'è e pruprietà residenziale è i siti ecologichi.

Intrusione di luce: Quandu a luce casca induve ùn hè micca vulsutu o necessariu.Spillage di luce Luce chì hè intrusiva

Cuntrolli di illuminazione: Dispositivi chì diminuiscenu o accendenu luci.

Sensori di fotocellule: Sensori chì accendenu o spegnenu e luci in base à u livellu di luce naturale.Un modu chì hè più avanzatu pò diminuisce gradualmente o aumenta l'illuminazione.Vede ancu: Cuntrolli Adaptive.

Lampada di sodiu à bassa pressione (LPS): Una luce di scaricamentu induve a luce prodotta hè da a radiazione di vapore di sodiu sottu una pressione parziale bassa (circa 0,001 Torr).A lampa LPS hè chjamata "tube-source".Hè monocromaticu.

Lumen: Unità per u flussu luminoso.U flussu pruduciutu da una sola fonte puntuale chì emette una intensità uniforme di 1 candela.

Fattore di deprezzamentu di lumen: L'emissione luminosa di una luminaria diminuisce cù u tempu per via di a diminuzione di l'efficienza di a lampada, l'accumulazione di terra è altri fattori.

Luminaire: Una unità di illuminazione sana, chì include apparecchi, ballast è lampade.

Efficienza di l'illuminazione (Ratio d'emissione di luce): U rapportu trà a quantità di lumera chì hè emessa da a luminaria è a luce prodotta da i lampi chjusi.

Luminanza: Un puntu in una certa direzzione è l'intensità di a luce prudutta in quella direzzione da un elementu chì circundava u puntu, divisa da l'area prughjettata da l'elementu nantu à un pianu parallelu à a direzzione.Unità: candele per unità di area.

Lux: Un lumen per metru quadru.Unità di illuminazione.

Glossary of Lighting Terms 10

 

M

Lampada di mercuriu: Una lampa HID chì pruduce a luce emettendu radiazioni da u vapore di mercuriu.

Lampada à ioduri metallici (HID): Una lampada chì pruduce luce cù a radiazione di iogenuri di metalli.

Altezza di muntatura: Altezza di a lampada o di l'attrezzatura sopra a terra.

 

N

Nadir: U puntu di u globu celeste chì hè diametralmente oppostu à u zenith, è direttamente sottu à l'osservatore.

Nanometru: L'unità di nanometru hè 10-9 metri.Spessu usatu per rapprisintà lunghezze d'onda in u spettru EM.

 

O

Sensori di occupazione

* Infrarouge passivu: Un sistema di cuntrollu di l'illuminazione chì usa fasci di luce infrarossa per detectà u muvimentu.U sensoru attiva u sistema di illuminazione quandu i raggi infrarossi sò disturbati da u muvimentu.Dopu un periudu di tempu predeterminatu, u sistema spegnerà e luci s'ellu ùn hè statu rilevatu nisun muvimentu.

* Ultrasonic: Questu hè un sistema di cuntrollu di l'illuminazione chì usa impulsi di sonu d'alta frequenza per detectà u muvimentu utilizendu a percepzione di a prufundità.U sensoru attiva u sistema di illuminazione quandu a freccia di l'onda di u sonu cambia.U sistema spegnerà e luci dopu un certu tempu senza nisun muvimentu.

 

Ottica: Cumpunenti di una luminaria, cum'è riflettori è rifrattori chì custituiscenu a rùbbrica chì emette luce.

 

P

Fotometria: A misurazione quantitativa di i livelli di luce è a distribuzione.

Fotocellula: Un dispositivu chì cambia automaticamente a luminosità di una luminaria in risposta à i livelli di luce ambientale intornu.

Glossary of Lighting Terms 11

 

Q

Qualità di luce: Una misura subjectiva di i pusitivi è negativi di una stallazione di illuminazione.

 

R

Riflettori: Ottica chì cuntrullanu a luce attraversu a riflessione (usendu specchi).

Rifrattore (chjamatu ancu una lente): Un dispositivu otticu chì cuntrola a luce cù a rifrazione.

 

S

Dispositivo semi-cutoff: Sicondu l'IES, "Intensità sopra 90deg horizontally ùn hè micca più di 5% è à 80deg o più altu micca più di 20%".

Scurdamentu: Un materiale opacu chì impedisce a trasmissione di luce.

Skyglow: Una luce diffusa è spargugliata in u celu causata da fonti di luce sparse da a terra.

Intensità di a fonte: Questa hè l'intensità di ogni fonte, in a direzzione chì puderia esse intrusiva è fora di l'area per esse illuminata.

Spotlight: Un attellu di illuminazione chì hè pensatu per illuminà una zona ben definita è chjuca.

Luce vaga: Luce chì hè emessa è casca fora di l'area desiderata o necessariu.Trasgressione di luce.

Glossary of Lighting Terms 12 

 

T

Task Lighting: L'illuminazione di u travagliu hè aduprata per illuminà i travaglii specifichi senza illuminazione una zona sana.

 

U

Luce ultravioletta: Una forma di radiazione elettromagnetica cù lunghezze d'onda trà 400 nm è 100 nm.Hè più corta di a luce visibile, ma più longa di i raghji X.

 

V

Luminanza di velu (VL): Una luminanza chì hè prudutta da fonti brillanti sovrapposte à l'imaghjini di l'ochju, riducendu u cuntrastu è a visibilità.

Visibilità: Percepitu da l'ochju.Videndu in modu efficace.U scopu di l'illuminazione di notte.

 

W

Wallpack: Un luminariu chì hè generalmente attaccatu à u latu o à u spinu di un edifiziu per l'illuminazione generale.

 

X

 

Y

 

Z

Zenith: Un puntu "sopra" o direttamente "sopra", un certu locu nantu à un globu celeste imaginariu.

 


Tempu di posta: 02-02-2023